Review-urile pe Google. 5 pasi pentru a stimula dezvoltarea afacerii tale prin review-uri

Oamenii se raporteaza la review-urile online mai mult decat oricand in decursul istoriei. Daca esti un proprietar de afacere mica, dornic sa iti dezvolti afacerea si ignori Google Reviews, poti la fel de bine sa iei toti banii pe care ii ai in buzunare si sa ii arunci in foc.

Da, review-urile online sunt cu adevarat importante! Si da, iti vom arata in cele ce urmeaza ce poti face pentru dezvoltarea afacerii tale. Vei sti la final:

  • Cum sa obtii mai multe review-uri pe Google.
  • Cum sa lasi un review pe Google.
  • Cum sa stergi un review de pe Google.

5 pasi simpli pentru a obtine mai multe review-uri pe Google

Pasul 1. Cere clientilor tai o “favoare”

Atunci cand clientii au avut o experienta buna cu afacerea ta, ei sunt in general mai mult decat fericiti sa te rasplateasca printr-un review pozitiv. Daca iti expui cererea ca pe o “favoare”, vei reduce din sentimentul de obligatie al clientilor, iar acestia vor fi mai inclinati sa se conformeze cererii tale. Cerand clientilor tai o favoare nu le arati doar ca ai incredere in ei, ci le dai si sansa de a oferi suport afacerii tale. Atunci cand li se cere in modul potrivit, majoritatea clientilor multumiti vor fi fericiti sa lase un review bun.

Pasul 2. Da-le un motiv sa scrie un review

Daca oferi un motiv pentru cererea ta, vei avea sanse mai mari cu 33% de a primi un review din partea clientilor. Studiile efectuate de un profesor de la Harvard in 1978 au relevat puterea cuvantului “pentru ca”. Concluzia studiului este ca daca oferi cuiva un motiv pentru care ii ceri un anumit serviciu vei avea o rata mai mare de succes, indiferent de motiv.
Cand ceri un review asigura-te ca incluzi si un motiv. “Pentru ca ne-am dori sa stim ce gandesti” sau “pentru ca ne pasa de ceea ce crezi despre noi” pot parea doar niste cuvinte in plus, insa ele pot conta foarte mult in imbunatatirea ratei de raspuns.

Pasul 3. Multumeste-le ca sunt dispusi sa lase un review

Cand vine vorba despre relatia cu clientii, recunostinta iti va fi intotdeauna utila. Intr-un studiu referitor la raspunsul prin emailuri, rata de raspuns a crescut semnificativ atunci cand gratitudinea a fost exprimata in avans.

Pasul 4. Foloseste un script si un parcurs simplu

Si acum sa vedem cum lucreaza toate aceste ponturi laolalta pentru a creste rata de obtinere a review-urilor. Poti folosi chiar scriptul de mai jos sau il poti modifica pentru a fi adecvat nevoilor unice ale afacerii tale.

“Buna… (numele clientului), multumim pentru ca ne-ai vizitat astazi! Ne-ai putea face o favoare lasand un review despre exeprienta ta? In acest fel ii vei ajuta pe alti clienti sa ia decizia de a ne vizita. Multumim si apreciem sincer ca faci asta! In cateva momente vei primi o cerere de review de la biroul nostru. Poti urma linkul pe care ti-l vom trimite si va fi mai simplu!”

E foarte probabil ca un client multumit sa fie dispus sa iti intoarca deschiderea si atitudinea pozitiva. Cu un parcurs simplu si putina psihologie, vei fi pe drumul cel bun catre o multime de review-uri pozitive.

Pasul 5. Gaseste un soft de review-uri care automatizeaza acest proces

Intr-o lume ideala toate companiile ar trebui sa aiba un soft automat pentru review-uri. Aceste softuri iti permit sa soliciti review-uri de la clienti imediat dupa ce acestia au interactionat cu tine. Ele trimit cererea in momentul in care clientii sunt cel mai dispusi sa lase un feedback.
In general, cererea de review include un link pe care clientul il poate folosi direct si cu ajutorul caruia va fi directionat catre Google, unde isi poate lasa feedback-ul in numai cateva minute.

Faciliteaza review-urile pe Google pentru clientii afacerii tale

Indiferent cat de pozitiva este experienta unui client, facilitarea procesului de feedback iti va spori intotdeauna succesul, astfel ca este important sa mentii lucrurile cat mai simple pentru a avea cat mai multe review-uri pe Google de la clientii afacerii tale.

Cere review-uri clientilor

Stiai ca desi 71% dintre clienti ar lasa un feedback daca o companie le-ar cere, un procent uluitor de 30% dintre clienti nu au primit niciodata o cerere in acest sens? Chiar si cererile intamplatoare pot fi eficiente si sunt in mod cert mult mai bune decat sa nu ceri deloc.

Cum sa lasi un review pe Google

Sa incepem cu inceputul! Exista doua moduri diferite in care poti lasa review-uri pe Google: printr-un browser sau prin aplicatia Google Maps. Procesul este diferit pentru fiecare dintre ele, dar pentru ambele va fi nevoie ca persoana care lasa review-ul sa aiba cont Google.

Scrie un review pe Google din browser

1. Logheaza-te in contul de Google si cauta afacerea careia vrei sa ii lasi un review.
2. Gaseste zona de review-uri ( in rezultatele cautarii sau sub numele firmei in bara laterala din Google Search, langa ratingul cu stele) si da click pe fontul albastru cu “scrie un review”.
3. Acorda un rating de la 1 la 5 stele companiei (unde 5 este ratingul maxim pentru o experienta pozitiva), scrie despre experienta si da click pe “posteaza” cand ai terminat.

Scrie un review din Google Maps

1. In aplicatia Google Maps de pe telefon cauta afacerea careia vrei sa ii lasi un review.
2. Maps va returna un rezultat cu o harta care include in partea de jos un banner despre afacere. Da click pe acest banner.
3. Scroleaza in fereastra care apare pana cand gasesti sectiunea de review-uri. Vei gasi cinci stele necompletate, cu fotografia de profil deasupra lor. Da click pe numarul de stele pe care vrei sa il acorzi afacerii respective si scrie despre experienta pe care ai avut-o.
4. Da click pe “posteaza” pentru a lasa review-ul.
Scrierea unui review este un proces simplu, chiar si pentru clientii mai in varsta. Acest proces este chiar mai simplu cand folosesti un soft automat.

Cum sa stergi un review de pe Google

Nu exista proprietar de business care sa nu fi vazut cel putin un review negativ despre afacerea sa. Review-ul negativ poate fi rezultatul unei neintelegeri cu un client, sau chiar o problema cauzata de cineva din echipa ta, caz in care trebuie sa remediezi situatia imediat.

Din nefericire, exista si o alta sursa obisnuita de review-uri negative false, pe care nu poti face nimic sa le rectifici – concurenta, care incearca sa iti pateze reputatia. Intr-un efort de a face asta, unii competitori posteaza review-uri negative despre afacerea ta. In acest scenariu, vei avea nevoie de o strategie pentru a sterge review-urile din Google.

Chiar si cu o strategie, trebuie sa stii inca de la inceput ca nu functioneaza intotdeauna garantat. Cu toate acestea, a functionat in cateva ocazii, asa ca merita sa treci prin acest proces.

Pasul 1. Localizeaza review-ul pe Google

Localizeaza review-ul pe care incerci sa il stergi. Poti face asta cautand numele afacerii tale pe Google si dand click pe numarul total de review-uri.

Pasul 2. Marcheaza review-ul

Localizeaza review-ul lasat de competitorul tau si da click pe flag.

Pasul 3. Selecteaza motivul pentru care dai flag review-ului

Cand dai click pe flag vei vedea mai multe optiuni: da click pe cercul care indica faptul ca postarea este un conflict de interese. Fa o captura de ecran a formularului completat si salveaza captura cu data.

Pasul 4. Navigheaza catre zona de spam&policy

Dupa aproximativ o saptamana verifica daca review-ul a fost sters. Daca nu a fost, intra pe comunitatea Google MyBusiness. In aceasta pagina da click pe spam&policy si vei fi dus intr-o alta pagina.

Pasul 5. Trimite-ti cazul

Odata ajuns in aceasta pagina, da click pe semnul plus din coltul din dreapta jos pentru a incepe sa postezi in forum. Trebuie sa fii cat se poate de convingator cu privire la faptul ca acest review nu este de la un client real. Explica de unde stii ca este un competitor, ataseaza imaginea care arata ca ai dai intai flag review-ului, apoi trimite postarea. Cu cat esti mai descriptiv si cu cat ai mai multe detalii care sa iti sustina pozitia, cu atat e mai probabil sa obtii stergerea review-ului negativ.
Acest forum raspunde in general foarte rapid, asa ca intr-o zi ar trebui sa stii daca problema ta va fi rezolvata.

Intrebari frecvente

Cum lasi un review pe Google?

In primul rand trebuie sa te loghezi in contul tau de Google. Cauta pe Google afacerea careia vrei sa ii lasi un review. Da click pe numarul de review-uri cu text albastru. Da click pe “scrie un review” in coltul din dreapta sus.

Poti scrie un review pe Google fara sa ai un cont?

Nu. Desi in perioada de inceput a Google Reviews era posibil, in prezent nu se mai poate lasa un review pe Google fara sa ai un cont.

Cum las un review anonim pe Google?

Nu mai exista posibilitatea de a scrie review-uri anonime pe Google. Google va conecta automat review-ul lasat de tine de contul tau de Google.

Cum imi pot vedea review-urile de pe Google?

Pentru a-ti vedea review-urile de pe Google fie te poti loga in Google My Business si sa gestionezi review-urile din tabloul de bord, fie poti cauta afacerea, dai click pe numarul de review-uri cu albastru si accesezi astfel review-urile.

Cat raman postate review-urile de pe Google?

Review-urile de pe Google vor ramane postate pe termen nedefinit daca cel care le-a scris nu decide sa stearga aceste review-uri.

Sursa: https://www.getweave.com/google-reviews/

By andrei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.