8 tehnici prin care poti obtine mai multe review-uri pentru afacerea ta online

Review-urile online ofera dovada sociala, creaza expertiza si construiesc incredere. Iata mai jos 8 moduri prin care poti genera review-uri din partea clientilor pentru brandul tau.

In era internetului, exista putine lucruri care sa poata contura deciziile de cumparare la fel de mult ca review-urile online. Si de ce nu pana la urma?
Ele ofera informatii autentice si sincere pe care nicio campanie de marketing nu le poate replica vreodata.
Echivalentul modern al atat de importantelor sfaturi “din gura in gura”, review-urile clientilor pot crea sau distruge reputatia unei afaceri locale si pot avea un impact urias asupra cifrelor de vanzari.

Nu esti convins de importanta review-urilor pentru companiile mici? Iata cateva statistici cheie legate de review-urile online pe care ar trebui sa le cunosti:

  • Cand fac cumparaturi online, mai mult de 99,9% dintre oameni citesc review-uri cel putin ocazional.
  • 91% dintre consumatori au recunoscut ca review-urile pozitive au marit sansele ca ei sa sustina o afacere.
  • 79% dintre oameni au incredere in review-urile online la fel de mult ca in recomandarile personale.
    • Numai 13% dintre oameni iau in considerare sa interactioneze cu un business cu un rating de doua stele sau mai mic.

Review-urile online ofera dovada sociala a calitatii ofertei tale, creaza expertiza si construiesc incredere – iata asadar de ce este extrem de important ca afacerile locale sa aiba cat mai multe review-uri pozitive.

Iata mai jos 8 tehnici pe care le poti folosi pentru a incuraja review-urile pentru afacerea ta locala.

1. Colecteaza adrese de email in procesul de facturare

Un pas important pentru obtinerea unui review este sa soliciti clientului adresa de e-mail si numarul de telefon in momentul achizitiei pe care o face.
In general, daca cineva este dispus sa impartaseasca aceste detalii de contact unei companii, probabil ca a avut o experienta satisfacatoare si, prin urmare, va fi destul de probabil sa impartaseasca experienta sa cu altii.
Dupa ce obtii adresa de e-mail a clientului, trimite-i un raspuns prietenos dupa o saptamana si cere-i sa scrie un review sincer despre experienta pe care a avut-o vis-a-vis de afacerea ta.
Citeste si urmeaza intotdeauna cele mai recente indrumari oficiale ale platformei de review-uri privind solicitarea de review-uri.

2. Foloseste pancarte in-store pentru a incuraja review-urile

O afacere locala cu un magazin conventional poate folosi semnalizarea in magazin pentru a incuraja review-uri. Poate fi sub forma de bannere, fluturasi, brosuri si anunturi afisate pe geamuri.
De asemenea, poti include o solicitare de review in partea de jos a bonului.
In plus, poti avea un chiosc cu o aplicatie in-store care poate directiona clientii catre o pagina de pe site-ul web al afacerii tale unde poti lasa un review chiar la fata locului.
Sau poti avea chiar un cod QR care atunci cand este scanat trimite catre o lista de linkuri de review ce permite clientilor sa aleaga platforma dorita pentru a lasa un review.
Acestea sunt indicii clare prin care le arati clientilor tai care este dorinta ta si cat apreciezi un feedback din partea lor, dovedind ca iti pasa de opiniile lor si de imbunatatirea continua a serviciilor tale.

3. Mentioneaza verbal cat de mult le apreciezi feedback-ul onest

Instruieste-ti angajatii sa mentioneze cat de mult ar aprecia un review sincer, mai ales daca un client pare multumit.
Aceasta tactica nu va fi eficienta daca ai in magazin o coada de clienti, iar persoana de la casa repeta in continuu acelasi mesaj tuturor: „Va rugam sa ne lasati un review”.
Dar cand momentul (si raportul) este potrivit, un membru prietenos al personalului ar trebui sa fie autorizat sa le spuna clientilor: „Ar fi grozav daca ati vrea sa ne lasati un review”.
In acest caz, o solicitare de review ar parea sincera si venita din inima si nu insistenta sau agresiva. Aceasta strategie se aplica atat staff-ului din magazin cat si departamentului de suprt telefonic sau online.

4. Ofera stimulente la urmatoarele achizitii

Desi speram ca cei mai fideli clienti ai tai impartasesc deja experiente pozitive despre brandul tau prietenilor si familiei, altii ar putea avea nevoie de un imbold prietenos pentru a-i determina sa lase review-uri.
Unul dintre cele mai bune moduri de a face asta este sa le oferi discounturi, cupoane sau alte stimulente in schimbul review-ului lor.
Ai grija insa ca Google desconsidera review-urile fake si alte tipuri de angajament pe care nu il considera autentic.
Ceea ce nu inseamna ca nu poti oferi stimulente, ci doar ca nu poti oferi stimulente in schimbul review-urilor pozitive.
Atata timp cat oferi celor care iti lasa review-uri de doua stele acelasi cupon ca si celor care iti lasa cinci stele, inseamna ca respecti indrumarile.

5. Include pe site remindere pentru review-uri

Cu cat usurezi mai mult sarcina clientilor de a lasa un review cu atat ai mai multe sanse de a primi mai multe review-uri. Pare evident, insa foarte multe afaceri nu fac niciun efort sa simplifice procesul de scriere a review-urilor pentru clientii lor.
Majoritatea oamenilor nu lasa un review pentru ca nu vor sa petreaca timp “invatand” cum sa faca asta.
Chiar daca stiu cum sa o faca, il considera un proces greoi si inutil, cu care nu vor sa isi bata capul. Asa ca simplifica pe cat posibil sarcina clientilor de a lasa un feedback valoros.
Foloseste butoane call-to-action si pop-up-uri pe site (nu intr-un mod enervant), pentru a-i duce pe paginile tale de review-uri din Yelp sau Google Business Profile.
Ia in calcul sa folosesti un instrument de generare de link direct, precum Supple, pentru a genera un link unic de review Google pentru afacerea ta si trimite-l clientilor tai prin email.
Un click pe acest link duce clientii direct in URL-ul profilului tau de Google Business, unde tot ce trebuie sa faca este sa scrie review-ul si sa il posteze.
Nu te astepta ca un client sa urmeze o cale elaborata pentru a scrie review-uri, pentru ca e foarte improbabil sa fie dispus la asa ceva.

6. Foloseste-te de social media

Poti folosi platforme de social media precum Facebook, Twitter sau Instagram pentru a posta intrebari clare cu privire la performanta afacerii tale.
Followerii interesati pot fi directionati sa lase un review pe platforma de review aleasa de ei.
De pilda, daca ai un restaurant, poti intreba informal daca exista un produs din meniul vechi care a fost eliminat si de care clientilor tai le e dor. Apoi iti poti incuraja clientii sa mentioneze asta intr-un review ca “vot” pentru a readuce acest produs.
Aceasta tehnica ii determina pe clienti sa impartaseasca povesti amuzante sub forma de review-uri, incurajand angajamentul in social media al brandului tau.

7. Raspunde cu atentie la toate review-urile

Indiferent cat de ocupat esti, este de datoria ta sa raspunzi daca cineva isi face timp sa lase un review pentru afacerea ta.
Si, desi este recomandabil sa eviti sa ai un mesaj de brand care sa sune robotizat, chiar si un simplu „multumesc” la timpul lui ii poate incuraja pe clienti sa ramana alaturi de afacerea ta.
Cu alte cuvinte, in mod ideal ar trebui ca raspunsul tau sa fie personalizat si formulat cu cuvinte unice.
Cand oamenii vad ca raspunzi la fiecare review – fie el bun sau rau – le lasi impresia ca afacerii tale chiar ii pasa de sentimentele clientilor, oferind astfel un stimulent noilor clienti sa acorde un moment pentru a-si impartasi experientele.
De asemenea, nu te simti demoralizat de review-urile negative, pentru ca ele te ajuta sa ai un brand mai autentic.
Daca toate review-urile sunt excelente, aproape intotdeauna este ceva putred la mijloc. Oamenii vor incepe sa se indoiasca de autenticitatea acestor review-uri.

Iata cateva indrumari pe care ar fi indicat sa le urmezi cand raspunzi review-urilor negative:

  • Raspunde cat poti de rapid.
  • Recunoaste-ti greseala.
  • Explica-ti punctul de vedere cu amabilitate.
  • Scrie niste scuze personale si semnificative (chiar daca tu consideri ca nu e vina ta).
  • Ofera o rezolvare si o compensare imediata (returnarea banilor sau un voucher, de pilda).
  • Invita la rezolvarea problemei in offline daca lucrurile par sa scape de sub control.

Foloseste-te de review-urile negative ca oportunitate de a-ti imbunatati afacerea si arata ca iti pasa de satisfactia clientilor tai. Mergi inapoi la masa de lucru si rezolva cauza de baza a problemei.
Pe scurt, urmeaza regula de aur: raspunde la review-uri intotdeauna, dar niciodata intr-un mod dur.

8. Incanta-ti clientii cu o experienta excelenta

Experienta in-store a a clientilor tai este esentiala pentru cantitatea si calitatea review-urilor pe care le vei primi. Daca un client este uimit de produsul sau serviciul tau sau de experienta pe care a avut-o, se va simti obligat sa lase un review.
Incantarea clientilor si depasirea asteptarilor acestora este cheia pentru a genera mai multe review-uri si mai bune.
Asadar, daca te straduiesti sa oferi cea mai buna experienta posibila pentru clienti, fii sigur ca va da roade.

Gaseste review-uri pentru afacerea ta

Daca deja ai solicitat, monitorizat si ai raspuns la review-uri, felicitari! Ai un avantaj in joc. Daca nu ai facut-o inca, nu exista un moment mai bun decat acesta sa incepi!
Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa-ti dai seama ce spun clientii tai despre tine deja. Iar asta inseamna sa verifici platformele de top de review-uri.
Pentru aproape fiecare afacere, Google Business Profile, Yelp si Facebook vor tine cont de reputatia ta online.
In functie de domeniul tau, e posibil sa ai de gestionat si alte site-uri de review-uri specifice domeniului tau.
De exemplu, Capterra este renumit ca site de review-uri de software, in timp ce TripAdvisor este foarte util pentru experiente hoteliere.

Review-urile online pot schimba traiectoria afacerii tale

Review-urile online sunt o modalitate excelenta de a fi mereu la curent cu ceea ce se intampla cu afacerea ta, de a obtine feedback si de a-ti extinde baza de clienti.
Iar asta este valabil atat pentru cele pozitive, cat si pentru cele negative.
Review-urile negative le arata clientilor potentiali cat de grozav esti si de ce ar trebui sa interactioneze cu tine. Review-urile negative iti ofera ocazia sa iti asumi responsabilitatea, sa identifici problemele si sa transformi experientele negative in experiente pozitive.
Review-urile online sunt vitale pentru succesul oricarei afaceri, in special la nivel local.
Descrierea interactiunilor reale cu afacerea ta ofera clientilor potentiali si actuali o perspectiva asupra activitatii tale si iti confera o autenticitate pe care nu o poti gasi in alta parte.

Sursa: https://www.searchenginejournal.com/get-more-customer-reviews-for-local-business/349982/#close

By andrei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.