4 moduri simple de a obtine mai multe review-uri pentru produse in 2023

Verifici intotdeauna review-urile inainte de a cumpara un produs sau un serviciu online? Daca da, e bine sa stii ca nu esti nicidecum singurul! Aproape 70% dintre cumparatorii din mediul online spun ca citesc intre 1 si 6 review-uri inainte de a interactiona cu o firma noua.


E usor de inteles de ce oamenii sunt atat de interesati de review-urile din partea utilizatorilor. Poti sa iti risti banii sau poti sa citesti cateva review-uri pentru a te asigura ca produsul sau serviciul merita timpul tau.
Consumatorii apeleaza la review-uri atunci cand isi doresc sa inteleaga care este scenariul cel mai rau si scenariul ideal. Daca avantajele depasesc argumentele contra, majoritatea oamenilor vor trece la actiune.
Ideea e simpla: site-urile de comert electronic au nevoie de review-uri pentru a impresiona si a-si educa publicul, transformand in acelasi timp vizitatorii ocazionali in clienti platitori.
Mai jos vom analiza cateva moduri simple in care poti obtine mai multe review-uri pe site-ul tau, indiferent de domeniu, de buget si de amploarea publicului target.

1. Trimite un email post-achizitie

Poti obtine cu usurinta mai multe review-uri de la clientii platitori, trimitand un e-mail post-achizitie clientilor dupa ce au detinut produsul tau o anumita perioada de timp. Timpul de asteptare variaza semnificativ in functie de ceea ce vinzi.
De pilda, o companie care vinde ciocolata ar trebui sa trimita utilizatorilor un e-mail de review in decurs de o saptamana dupa ce acestia au primit comanda. Daca astepti prea mult timp, clientii ar putea uita ce le-a placut la produsul primit.
Pe de alta parte, un SaaS email marketing e mai indicat sa trimita un email de review dupa o luna de cand utilizatorul a achizitionat produsul sau. O luna este un interval de timp suficient pentru ca un cumparator sa iti ofere feedback-ul sau sincer.
Testeaza cu timingul, astfel incat sa poti gasi momentul ideal pentru a solicita review-uri. Cand vei reusi sa gasesti cel mai bun moment pentru a ajunge la clientii tai, va fi mai simplu sa obtii mai mult feedback despre produse si brand.

2. Incurajeaza review-uri pe paginile de destinatie ale produselor

De asemenea, poti obtine mai multe review-uri despre produse, incurajand vizitatorii sa-si impartaseasca experientele pe pagina de destinatie a produsului. Probabil ca esti familiarizat cu acest concept daca ai folosit Amazon pana acum. Cand scrolezi catre partea de jos a paginii, poti vedea o lista lunga de review-uri cu argumente pro, contra si ratinguri cu stele.
Aceste review-uri influenteaza deciziile noilor cumparatori. Va trebui sa faci tot ce iti sta in putinta sa mentii oamenii pe site-ul tau in aceste momente cruciale. Feedback-ul on-site actioneaza ca o dovada sociala si ca o modalitate de a arata utilizatorilor de ce ar trebui sa incerce produsul sau serviciul pe care il oferi.
Cel mai indicat este sa mentii formularul de review cat mai simplu posibil. Poti cere utilizatorilor sa-si lase numele, sa-ti dea un rating si sa scrie cateva propozitii, astfel incat ceilalti sa poata vedea ce fel de experienta au avut. Ar trebui sa fie suficient pentru a obtine o multime de review-uri convingatoare, pline de valoare, direct pe site.

3. Cere feedback pe social media

Stiai ca peste 4,26 miliarde de oameni folosesc retelele de socializare? Aceasta statistica uluitoare este un motiv concret pentru care ar trebui sa te gandesti cum iti poti incuraja clientii sa-ti lase review-uri pe retelele sociale.
Multe persoane apeleaza la site-uri precum Facebook, Twitter, Instagram si YouTube atunci cand doresc sa cumpere produse online. Daca un cumparator iti descopera in mod organic afacerea si vede o multime de laude stralucitoare din partea altor clienti, ai mai multe sanse ca acesta sa acesta sa intre pe site-ul tau si sa treaca la actiune.
Exista cateva moduri in care poti cere utilizatorilor sa-si impartaseasca parerile. O modalitate care functioneaza bine este sa creezi pur si simplu o postare in care sa ii intrebi pe utilizatori ce le place la produsul tau. Aceste postari aduc un feedback valoros, ce poate fi folosit adesea si in alte locuri, ca de pilda pe site si in email-uri.
De asemenea, poti folosi un instrument de ascultare sociala pentru a descoperi cand oamenii vorbesc despre brandul tau. Daca remarci ca cineva vorbeste foarte frumos despre brandul tau, asigura-te ca ii redistribui postarea, astfel incat ceilalti sa poata vedea impactul pe care l-ai avut asupra vietii acestei persoane. Aceste mici gesturi sunt foarte importante pentru incurajarea unor review-uri noi si pentru mentinerea implicarii vizitatorilor fata de brandul tau.

4. Prezinta alte forme de dovezi sociale

Ultimul, dar nu cel din urma aspect – e mai probabil ca utilizatorii sa-ti ofere feedback-ul daca vad pe site-ul tau dovezi sociale. Dovada sociala este un semn ca brandul tau este de incredere si ca este respectat de catre consumatori si de catre alte companii.
Review-urile sunt o forma de dovada sociala. De aceea, incluzandu-le pe site-ul afacerii tale vei mari sansele ca viitorii clienti sa lase review-uri. Insa nu este singurul tip de dovada sociala.
Notificarile live despre vanzari sunt un alt tip important de dovada sociala pe care o poti folosi pentru a castiga clienti si pentru a-i convinge sa scrie un review. Notificarile legate de vanzari sunt mici ferestre pop-up care apar atunci cand un vizitator actioneaza pe site-ul tau. Poate fi vorba despre o actiune minora, ca de pilda inscrierea in lista de e-mail, sau despre ceva mai important, cum ar fi o cumparare.

Un trust seal te-ar putea ajuta, de asemenea, sa castigi vizitatori si sa obtii mai multe review-uri. Acestea sunt dovezi de aprobare din partea unor companii si creatori de renume. Probabil ca ai vazut deja seal-uri pentru Norton, PayPal si McAfee, printre altele. E mai probabil ca utilizatorii sa isi spuna opinia daca vad ca unele dintre cele mai mari nume din domeniul securitatii cibernetice si finantelor au incredere in brandul tau.
Review-urile utilizatorilor vor continua sa genereze trafic si implicare in comertul electronic in anii urmatori. In 2023, tot mai multe companii vor fi concentrate pe construirea de dovezi sociale, cum ar fi review-urile utilizatorilor. Cea mai buna parte a acestor strategii este ca nu trebuie sa le aloci in fiecare zi ore intregi. Emailurile si mesajele din social media pot fi automatizate, iar in acelasi timp poti permite utilizatorilor sa lase review-uri pe site-ul tau in mod organic.

Sursa: https://www.forbes.com/sites/theyec/2023/01/20/4-simple-ways-to-get-more-product-reviews-in-2023/?sh=4431b0436d45

By andrei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.