Testimonialele si recenziile pentru produse pot fi unul dintre cele mai importante instrumente de care te poti folosi pentru a vinde mai mult! Peste 70% dintre consumatori spun ca citesc review-urile referitoare la produse inainte de a face o achizitie si aproape 63% sustin ca e mai probabil sa cumpere de pe un site care contine rating-uri si review-uri despre produse, decat de pe un site care nu are decat produsele listate. Marturiile altor clienti pot oferi incredere cumparatorilor ezitanti, pot oferi un context suplimentar si pot reduce numarul de retururi.
Esti pregatit sa construiesti un capital important de incredere pentru afacerea ta, sa oferi dovezi sociale importante si sa construiesti atasament fata de brandul tau? Iata mai jos 10 ponturi care te pot ajuta sa obtii cele mai bune review-uri si testimoniale din partea clientilor.

1. Amplaseaza review-urile cat mai central

Incearca sa plasezi cateva dintre review-uri chiar pe pagina de start, iar daca ai recenzii pentru anumite produse, pune-le pe pagina fiecarui produs in parte. Poti adauga chiar si o pagina complet noua dedicata gazduirii unor testimoniale, fiecare cu un link catre pagina produsului.

2. Intra pe site-urile pe care le folosesc si clientii tai

A fi social si accesibil este cel mai bun mod de a obtine un feedback onest. Fa in asa fel incat conturile de Facebook, de Twitter si de Instagram ale afacerii tale sa fie usor accesibile de pe magazinul online, in asa fel incat clientii sa ajunga la tine cu diverse comentarii sau intrebari. Daca ai o afacere bazata pe un magazin traditional, este indicat sa iti faci un profil pe Yelp sau pe Google Places.

3. Mentine relatia cu clientii

Trimite un email clientilor tai dupa achizitie. Ai cele mai mari sanse sa primesti un review atunci cand achizitia este inca proaspata. Exista site-uri unde poti primi review-uri automate, ceea ce face lucrurile mai usoare atat pentru tine, cat mai ales pentru clientii tai. Elimina pe cat posibil deranjul intre cererea ta si capacitatea lor de a lasa in review.

4. Pune intrebarile potrivite

Pentru a face asta cat mai inteligent, trebuie sa stii ce tip de raspuns vrei inainte de a incepe sa pui intrebari. De ce anume este interesat publicul tau tinta? Care sunt grijile sale principale atunci cand fac o achizitie? Care sunt punctele sensibile din domeniul tau? Alinierea cu aceste intrebari te va ajuta sa obtii testimoniale cu sens si relevante.

5. Contacteaza-i pe cei care iti lasa review-uri pozitive

Daca remarci ca ai primit un review foarte bun sau un tag intr-o postare pe Instagram, nu uita sa multumesti! E foarte bine sa raspunzi review-urilor pozitive si sa socializezi cu clientii multumiti. De asemenea, poti cere permisiunea sa dai share postarilor clientilor pe site-ul tau sau pe canalele de social media.

6. Contacteaza-i pe cei care iti lasa review-uri negative

Review-urile negative si clientii nemultumiti nu vor disparea daca ii ignori. Incearca sa raspunzi recenziilor nefavorabile, mai ales daca ti se pare ca nemultumirea este justificata, sau daca si alti clienti s-au mai plans in legatura cu aceleasi probleme. Profita de aceasta ocazie pentru a invata de la clienti si a-ti imbunatati astfel afacerea.

7. Fa un concurs

Concursurile sunt un mod foarte eficient de a-ti promova afacerea, beneficiind de putin ajutor din partea clientilor actuali. O idee foarte buna este sa mentii lucrurile cat mai simple. Cere-le clientilor sa adauge un hashtag pe Instagram, sau sa posteze un comentariu scurt pe pagina ta de Facebook.

8. Rasplateste-i pe cei care iti lasa review-uri

Poti oferi un cupon de 10% fiecarui client care iti lasa un review. Si nici macar nu trebuie sa le spui dinainte ca il vor primi. Factorul surpriza va adauga un plus experientei pozitive pe site-ul tau!

9. Include numele si poza clientului cand postezi un testimonial

In acest fel vei multumi clientilor si, in plus, vei adauga si mai multa credibilitate review-urilor lasate de ei. Ai in vedere sa adaugi sursa review-ului, Yelp de pilda, pentru a-i incuraja si pe alti clienti sa isi trimita feedback-urile pe aceasta cale.

10. Da clientilor motive sa iti lase review-uri

Poate fi vorba despre ceva simplu, precum un biletel personalizat de multumire, insa gesturile simple vor conta foarte mult si ii vor face pe clienti sa se simta intr-o relatie satisfacatoare.

Sursa: https://www.bigcommerce.com/blog/10-ways-to-increase-brand-loyalty-and-product-reviews/