Inca nu ai inteles care a treaba cu review-urile pentru companii si cu site-urile de review-uri? Ei bine, peste 93% dintre consumatori tin cont de review-urile online atunci cand iau decizii de achizitii. Companiile aud in continuu ca trebuie sa obtina mai multe review-uri pe site-uri specializate, pentru a atrage mereu clienti noi. Iar noua, in calitate de consumatori, ni se cere tot timpul sa lasam un review pentru aproape fiecare tranzactie pe care o facem.

Doua motive principale pentru care review-urile pe site-uri de profil chiar conteaza!

Review-urile online nu sunt o gluma, desi exista destul de multe review-uri amuzante si distractive pe net. Asta inseamna ca site-urile cele mai bune de review-uri sunt ceva de care afacerile trebuie sa tina cont.
Companiile se tem adesea sa gestioneze review-urile clientilor pe site-urile de profil pentru ca nu vor sa ajunga intr-una dintre aceste situatii:

  • Sa primeasca zero review-uri;
  • Sa primeasca zero review-uri recente;
  • Sa primeasca review-uri negative;
  • Sau afacerea pur si simplu are review-uri negestionate pe mai multe website-uri de profil.

Din nefericire, aceste afaceri pierd pe mana lor si isi fac rau prin lipsa de actiune, pentru ca reputatia atrage conversie.

1. Review-urile si postarile din social media contribuie la formarea reputatiei online a unei companii

Unul dintre cele mai rele lucruri pe care o companie le poate face este sa ignore review-urile online si postarile din social media. Pe cat de usor este sa faci o greseala atunci cand gestionezi reputatia online a unei companii, pe atat de usor poate fi sa recuperezi daca iti monitorizezi review-urile in mod adecvat.
Desi este inevitabil sa nu fie si afectate, companiile au la indemana “arme” cu ajutorul carora pot reduce gradul de afectare ce poate aparea. Cea mai mare greseala a unei companii este sa nu participe la conversatia care se poarta in mediul online despre afacerea sa.

2. Review-urile de business ofera un feedback valoros pentru companii

Desi prima tendinta a unei companii este aceea de a fi deranjata de comentariile negative, este important sa recunoastem ca review-urile reprezinta un feedback constructiv si ca aduc un plus de valoare in evaluarea modului de functionare a unei companii. Ele ajuta brandurile sa isi evalueze performanta si sa gaseasca moduri de a se imbunatati.
Intotdeauna este loc pentru mai bine, iar companiile pot invata lucruri valoroase atat din review-urile pozitive, cat si din cele negative.

Cu ajutorul review-urilor, companiile pot intelege care sunt produsele ce trebuie promovate, unde mai au de lucru si pot descoperi, de asemenea, care sunt angajatii care sunt mai orientati catre serviciul clienti.
Daca nu am reusit inca sa fim convingatori cu privire la importanta review-urilor online, poate ca vom reusi in cele ce urmeaza. In tabelul de mai jos, ce cuprinde date referitoare la cele mai importante site-uri de review-uri, informatiile privind rankingul in SUA, traficul in SUA si traficul mediu lunar (vizitatori unici) sunt oferite de Alexa.

Top 10 site-uri de review-uri pentru clienti si companii

De ce sunt aceste site-uri in top?

Companiile ar trebui sa se straduiasca sa obtina review-uri pe site-uri de profil care au continuitate, despre care oamenii stiu si pe care intra in mod obisnuit si care nu pun probleme legate de inregistrare sau accesare (site-uri pe care clientii au date de log-in sau pe care pot intra cu usurinta sa lase un review).
Traficul are un cuvant de spus, si cu cat numarul de clienti care acceseaza un site de review-uri este mai mare, cu atat probabilitatea ca acestia sa lase un review sau sa citeasca parerile altor utilizatori este mai mare.

Trei ponturi importante pentru companii

1. Nu uita sa adaugi sau sa ceri listari pe site-uri importante de review-uri

Exista multe site-uri si directoare de review-uri de nisa, iar mai sus ai un mix dintre cele mai bune site-uri de review-uri din domeniu.
Cu alte cuvinte, este o idee buna sa adaugi sau sa soliciti o listare sau un profil de business pe aceste site-uri, sa actualizezi informatiile companiei si sa incepi sa obtii mai multe review-uri.

2. Companiile trebuie sa ceara permanent review-uri din partea clientilor.

Uneori poate fi destul de dificil sa soliciti review-uri din partea clientilor obisnuiti si in general este mult mai usor sa obtii review-uri din partea consumatorilor extrem de multumiti sau a celor extrem de dezamagiti de nivelul serviciilor oferite.
Companiile nu trebuie sa uite niciodata ca de cele mai multe ori clientii sunt ocupati si nu isi vor aminti sa lase feedback-uri dragute decat daca li se cere.

3. Clientii sunt mai predispusi sa lase review-uri pe site-uri de profil

De ce nu poti pur si simplu sa ceri clientilor sa lase review-uri despre compania ta pe site-ul tau direct? Ei bine, a cere clientilor sa iti lase feedback-uri directe pe site poate parea mai putin firesc si mai degraba un aranjament, decat sa ceri clientilor sa iti lasse review-uri pe site-uri spevcializate.

Top 10 site-uri pentru review-uri

1. Google

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 158.03 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 1
Review-uri pentru: orice companie

Google My Business este un instrument gratuit prin care companiile isi pot gestiona prezenta online in toata reteaua Google, inclusiv in Search si Maps. Google este motorul de cautare preferat al majoritatii covarsitoare a populatiei globului, iar numarul de consumatori care efectueaza din ce in ce mai multe cautari zilnice creste direct proportional cu numarul de companii care se lupta pentru ca rezultatele lor sa ajunga cat mai sus in SERP (lista cu rezultatele unei cautari efectuate pe Google).

Extrem de important pentru o companie este sa nu uite sa isi verifice informatiile pentru a finaliza inregistrarea pe Google My Business. Google My Business introduce datele unei companii pe Search, Maps si Google+, motiv pentru care clientii pot gasi cu usurinta o locatie fie de pe desktop, fie de pe mobil, sau de pe orice alt dispozitiv. Review-urile de pe Google apar in cautari si au capacitatea de a consolida eforturile SEO; ca atare sunt esentiale pentru credibilitatea oricarei companii.

Google – regele traficului web

Potrivit Internetlivestats.com, motorul de cautare Google efectueaza peste 3,5 miliarde de cautari pe zi, motiv pentru care orice companie ar trebui sa isi propuna drept obiectiv sa ajunga in snack pack-ul Google, astfel incat sa fie usor de gasit atunci cand clientii sau potentialii clienti efectueaza o cautare locala.
Utilizatorii pot lasa foarte simplu review-uri pentru companii. Cu cat procesul de review este mai lipsit de frictiuni, cu atat este mai usor sa obtii mai multe astfel de review-uri. Iar Google My Business este un punct excelent de pornire in obtinerea de review-uri.

2. Amazon

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 85.44 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 3
Review-uri pentru: tranzactii e-commerce

Amazon este o adevarata uzina. Prin urmare, nu este deloc surprinzator faptul ca se numara printre cele mai populare site-uri de review-uri pentru companiile din domeniul comertului electronic. Daca nu utilizezi deja Amazon, in mod cert stii pe cineva care l-a folosit macar o data sau care il foloseste in mod constant.
In plus, pentru Amazon review-urile nu sunt deloc o noutate. Compania americana isi instruieste de mult timp clientii sa foloseasca sistemul sau propriu de review-uri. Prin urmare, ei sunt una dintre companiile care au contribuit la formarea unei mase de consumatori care sa lase aceste review-uri ca parte a unei etichete a clientului online, daca poate fi numita asa.

Amazon inseamna mult mai mult decat recenzii de carte

E posibil ca multi dintre consumatori sa perceapa Amazon ca pe o biblioteca virtuala, insa Amazon inseamna cu mult mai mult decat recenzii de carte. Pentru companiile care se ocupa cu comertul electronic, indiferent de volumul de vanzari, Amazon reprezinta o sursa esentiala de informatii. Desi ca si site de review-uri pentru companii, Amazon este mai potrivit pentru partenerii de pe piata Amazon, el este un site demn de luat in seama, mai ales pentru retaileri, care pot afla astfel ce anume le place clientilor in legatura cu anumite produse sau cum a fost gestionata partea de servicii a unei tranzactii.
Recenziile de business fac parte de peste 20 de ani din sistemul Amazon.

3. Facebook

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 85.57 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 4
Review-uri pentru: orice companie

Facebook este o platforma de socializare pe care utilizatorii isi pot crea profiluri, pot incarca fotografii si videoclipuri, pot trimite mesaje si pot tine legatura cu prietenii si familia, urmarind in acelasi timp si companiile sau brandurile preferate. Companiile isi pot crea profiluri de business pe care utilizatorii le pot urmari si unde pot lasa review-uri pe baza experientei lor cu respectiva companie.

Clientii s-au obisnuit sa lase review-uri in social media

Consumatorii interactioneaza din ce in ce mai mult cu brandurile prin intermediul retelelor de socializare si nu exista o alta platforma sociala mai raspandita decat Facebook. Ca atare, review-urile de business de pe Facebook sunt vazute si share-uite de multi potentiali clienti, iar companiile ar trebui sa tina cont atat de marile victorii, cat si de greselile pe care le poate experimenta atunci cand intra pe social media.
Companiile trebuie sa retina, insa, ca in general consumatorii vorbesc despre o afacere, indiferent daca aceasta este sau nu constienta (si daca si-a creat sau nu un profil de business). Iar in acest caz, este indicat ca orice companie sa monitorizeze activ discutiile despre ea de pe retelele de socializare.

Facebook devine o sursa populara de review-uri

Datorita amplorii foarte mari a bazei de utilizatori a Facebook, reteaua de socializare a devenit unul dintre cele mai populare site-uri de review-uri pentru companii. Pentru ca majoritatea utilizatorilor sai au deja un cont Facebook, este mult mai simplu pentru acestia sa lase un review. Tocmai de aceea, Facebook are un avantaj fata de alte site-uri de review-uri, unde utilizatorii trebuie sa isi creeze conturi sau sa se conecteze de fiecare data (spre deosebire de utilizatorii Facebook, care traiesc si respira pe site).

4. Yelp

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 40.47 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 64
Review-uri pentru: orice companie

Yelp este o platforma (site si aplicatie) unde utilizatorii pot publica review-uri despre companiile locale. De asemenea, Yelp instruieste companiile mici cu privire la modul de a raspunde review-urilor de business, gazduieste evenimente sociale pentru Yelpers (asa cum sunt numiti cei care fac parte din comunitatea de utilizatori Yelp) si ofera date despre companii, inclusiv scorurile pentru inspectia sanitara.

Gestionarea reputatiei este esentiala pe site-urile de review-uri

Yelp a devenit un nume sinonim cu review-urile de business, avand peste 102 milioane de review-uri, un numar in continua crestere. Pe fondul acestei cresteri, poate ca vine vremea ca toate afacerile mici sa inceapa sa tina cont de ceea ce spun clientii in mediul online; si mai ales de review-urile lor de pe Yelp.
Consumatorii nu vor acorda atentie companiilor mici, daca tot ce vad in jurul paginii companiei de pe Yelp este inconjurat de negativism.

Cultura Yelperilor

Consumatorii care acorda review-uri pentru companii pe Yelp sunt cunoscuti la scara larga drept yelperi. Ei lasa review-uri pentru a-i ajuta pe alti membri ai comunitatii sa ia decizii de achizitionare si este important pentru clientii companiilor locale sa urmareasca aceasta platforma.

5. TripAdvisor

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 28.27 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 118
Review-uri pentru: orice companie

TripAdvisor este un site de travel, unde utilizatorii pot lasa review-uri de business despre locurile pe care le-au vizitat. Utilizatorii pot, de asemenea, sa rezerve camere, sa gaseasca bilete de avion, sa descopere lucruri de facut in diverse destinatii sau chiar sa isi faca rezervari la restaurante din zonele in care calatoresc. TripAdvisor opereaza site-uri la nivel international, in peste 25 de tari.

Regele nisei: directoare si recenzii de travel

Cel mai mare volum de review-uri online se regasteste pe nisa de calatorii si turism, pentru ca se pare ca in ultimii ani povestile din vacante au tendinta de a acoperi decalajul dintre online si personal.

6. Better Business Bureau

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 6.15 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 647
Review-uri pentru: orice companie

Better Business Bureau isi propune sa ajute oamenii sa gaseasca si sa recomande companii, branduri si fundatii in care pot avea incredere.

BBB este construit pe incredere

Bazat pe un sistem de review-uri pe baza de rating, BBB isi educa utilizatorii si ajuta oamenii sa gaseasca cele mai de incredere companii. BBB incearca sa protejeze consumatorii de afaceri frauduloase sau de inselatorii in mediul online.

7. Yellowpages

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 10.5 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 694
Review-uri pentru: orice companie

YellowPages este un director online de pagini galbene, detinut de YP, un furnizor local de solutii de marketing care se concentreaza pe sprijinirea dezvoltarii companiilor locale (si a comunitatilor din interior).

Un director IYP cu volum mare de trafic si functii de review

Yellowpages are functii de review, ceea ce inseamna ca fiecare companie isi poate gestiona review-urile pe acest site dupa ce solicita o listare business gratuita.

8. Manta

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 6.48 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 957
Review-uri pentru: orice companie

Manta este un director online de servicii pentru companii mici, motor de cautare si site de review-uri, care ofera companiilor mici informatii despre retea.

Volum de trafic solid si functii de review

Site-ul ajuta companiile mici sa se conecteze si sa se dezvolte prin comunitatea lor, in cadrul careia utilizatorii pot cumpara de la companii, se pot asocia cu acestea si se pot conecta la ele.

9. Angie’s List

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 5.44 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 1755
Review-uri pentru: companii din servicii

Angie’s List este un site de promovare a afacerilor din domeniul serviciilor si de publicare de review-uri, ce ofera clasamente bazate pe experientele utilizatorilor si review-uri despre profesionistii din servicii, la nivel local.

Review-uri de la membri

Pentru ca Angie’s List este un site de review-uri cu plata, se stie ca are mai putine review-uri fictive si spam. Membrii clasifica afacerile folosind o scara de la A la F pentru pret, calitate, receptivitate, punctualitate si profesionalism.
Angie’s List este impartita pe categorii, precum casa, auto, sanatate, animale de companie si servicii.

10. Foursquare

Trafic lunar mediu in SUA (conform Alexa): 3.67 milioane
Ranking SUA (conform Alexa): 2418
Review-uri pentru: pentru orice business, mai ales restaurante

Foursquare este o aplicatie mobila pentru cautari locale, care ii ajuta pe utilizatori sa descopere locuri noi sau branduri si companii noi, prin intermediul altor review-uri de pe Foursquare.

Foursquare este un instrument puternic de review in social media

Utilizatorii le pot spune prietenilor unde se afla si pot afla unde sunt prietenii lor. Utilizatorii pot colecta, de asemenea, puncte, ecusoane si cupoane pentru check-in-uri in locatii diverse. Cu peste 55 de milioane de utilizatori activi lunar, Foursquare este un instrument extrem de puternic pentru monitorizarea loialitatii si feedback-ului clientilor.

De ce ar trebui sa vrea companiile review-uri pe site-urile de profil

Este extrem de important pentru o companie sa raspunda clientilor in mediul online, pentru ca review-urile sunt de cele mai multe ori primul punct de contact al unui potential client cu o afacere. Dincolo de faptul ca review-urile ii ajuta pe alti clienti sa decida daca ar trebui sa intre sau nu pe site-ul unei companii anume, review-urile de business sunt acum mai raspandite in paginile cu rezultatele cautarii.

Cum pot obtine companiile mai multe review-uri?

Exista o serie intreaga de metode pe care o companie le poate folosi pentru a solicita mai multe review-uri, inclusiv trimiterea de e-mailuri consumatorilor, prin care sa le ceara sa lase review-uri – fie prin coduri, fie prin metoda trecerii site-urilor de review-uri pe bonuri, sau chiar prin software-uri de generare a review-urilor, pentru a automatiza procesul.

Review-urile pot aparea in lista cu rezultatele cautarilor

In markup-ul Google – continutul adnotat care apare in cautare – pentru o companie sau produs, review-urile si ratingurile pot fi acum incluse in rezultatele cautarii. Cu alte cuvinte, atunci cand un utilizator efectueaza o cautare pe Google, motorul de cautare va gasi si va afisa rezumate de review-uri si evaluari ale consumatorilor.

Review-urile de business nu vor disparea curand

In concluzie, nu ai cum sa scapi de review-urile de business. Vestea buna, insa, este ca exista o serie de metode prin care poti obtine mai multe review-uri, precum si pentru a gestiona review-urile primite.
De asemenea, companiile nu trebuie sa se teama de review-urile negative, pentru ca exista moduri de a anula efectul acestora.

Concluzia: raspunde intotdeauna la review-urile primite, fie ele bune sau rele

Intr-adevar, concluzia importanta si care merita retinuta aici este ca e extrem de important ca o afacere sa raspunda la review-uri – fie ele bune sau rele – pentru ca in acest fel demonstreaza ca ii pasa de clientii sai.

Sursa: https://www.vendasta.com/blog/top-10-customer-review-websites/